Error
  • JUser::_load: Unable to load user with id: 67

Featured Articles

Snapdragon 400 is Qualcomm’s SoC for watches, wearables

Snapdragon 400 is Qualcomm’s SoC for watches, wearables

We wanted to learn a bit more about Qualcomm's plans for wearables and it turns out that the company believes its…

More...
Qualcomm sampling 20nm Snapdragon 810

Qualcomm sampling 20nm Snapdragon 810

We had a chance to talk to Michelle Leyden-Li, Senior Director of Marketing, QCT at Qualcomm and get an update on…

More...
EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 reviewed

EVGA GTX 970 SC ACX 2.0 reviewed

Nvidia has released two new graphics cards based on its latest Maxwell GPU architecture. The Geforce GTX 970 and Geforce GTX…

More...
Nvidia GTX 980 reviewed

Nvidia GTX 980 reviewed

Nvidia has released two new graphics cards based on its latest Maxwell GPU architecture. The Geforce GTX 970 and Geforce GTX…

More...
PowerColor TurboDuo R9 285 reviewed

PowerColor TurboDuo R9 285 reviewed

Today we will take a look at the PowerColor TurboDuo Radeon R9 285. The card is based on AMD’s new…

More...
Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2010 orks, a business unit of Nuevvo Webware Ltd.
Wednesday, 17 October 2007 12:31

Yahoo executive lied about Chinese Journalist

Written by

Image

"untruthful testimony"


A Yahoo
executive gave false testimony to Congress about his company's role in the arrest of a Chinese journalist, a U.S. Congressional Committee claims.

The House Foreign Affairs Committee wants Yahoo CEO Jerry Yang and his company's General Counsel, Michael Callahan, to explain their actions in a hearing set for November 6th. This comes after the alleged false testimony Callahan gave Congress in February 2006. In an e-mail, the Chairman of the Committee wants to know how that happened and what action the company has taken since then to protect the privacy rights of its users in China.

Yahoo says that the Committee's accusation is "grossly unfair" and "mischaracterises the nature and intent of our past testimony."

The row follows the publication of documents by the Dui Hua Foundation that proved that the Beijing State Security Bureau had written Yahoo, indicating it wanted evidence about journalist Shi Tao, who was suspected of "illegally providing state secrets to foreign entities."


Last modified on Thursday, 18 October 2007 09:16

E-mail: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it
blog comments powered by Disqus

 

Facebook activity

Latest Commented Articles

Recent Comments